fbpx

Digitale kampanjer for Soloppgangen Helse og Miljø

Vi fikk tidligere i år æren av å lage en digital kampanje for Randi og Ingolf Olsen som har drevet "Soloppgangen Helse og Miljø" i Gata på Røros i over 30 år. Anledningen var at de ønsker å selge butikken, og de ville gå grundig til verks med å finne sin rette arvtager!

More...

56.000 videovisninger

Dette resulterte i en spesialtilpasset kampanjedesign med filmproduksjon, og kampanjer i sosiale medier. Blant annet ble Facebook og Instagram brukt for å spre budskapet. Kampanjen skapte et stort engasjement og 56.000 videovisninger i sosiale kanaler!

Gjennomføringen krevde nøye planlegging, og vi fant i samarbeid med Randi og Ingolf et konsept som vi var trygg på kunne nå ut til de rette kandidatene. 

Jakten på den rette etterfølgeren

Soloppgangen er en veldrevet butikk med meget godt omdømme og et solid kundegrunnlag midt i Kjerkgata på Røros. Hos Soloppgangen finner du et rikt utvalg av varer innen gaver og innredningsartikler samt helsekost. Butikken har vært og er en «institusjon» i gata på Røros siden etableringa i 1986. Et besøk hos Soloppgangen er en opplevelse i seg selv. I denne butikken finner du et ytterst velkomponert vareutvalg presentert på en særdeles innbydende måte. 2. etasje huser det kjente «Juleloftet» på Røros. På bakgrunn av dette ble innholdsproduksjonen preget av et personlig budskap, der Randi og Ingolf ønsket å finne en verdig etterfølger. 

En personlig film med et blikk på butikkens historie

Sammen med salgsbudskapet fikk vi også laget en personlig film som fortalte mye av historien bak Soloppgangen siden oppstarten på 80-tallet. Hos Soloppgangen blir du alltid godt mottatt, og kundeservicen som både små og store kunder får, er et av butikkens særpreg. Randi og Ingolf  søkte etter en kjøper som kunne videreføre livsverket deres og som samtidig ville sette sitt eget særpreg på Soloppgangen.

play

Annonser mot aktuelle målgrupper i digitale kanaler

Etter en god prosess med filmene kjørte vi kampanjer i Soloppgangens egne sosiale kanaler. Den rette kjøperen skulle gjerne ha en viss kjennskap til Røros og Soloppgangen, og det geografiske nedslagsfeltet ble deretter. 

Bruk av profesjonelle annonseverktøy

Filmene ble tilpasset ulike formater og kanaler, og etter flere analyser fant vi ut at det største publikumet (og det riktige) befant seg på Facebook og Intstagram. Annonseringen kjørte vi gjennom Facebook Manager som er et profesjonellt verktøy for annonser via Facebook. Her er forøvrig vårt råd å bare annonsere via dette verktøyet, og ikke fremme innlegg. Dette gir en helt annen innsikt og et helt annet resultat. Vi gjorde også flere A/B-tester for å teste hvilke annonser som presterte best. 

1

SteG 1 -  PLANLEGGING OG ANALYSE

Jobben med budskap og utforming ble gjort grundig i forkant av produksjonene. Her så vi også på hvilke kanaler som ville være best for å nå ut til de aktuelle kandidatene. I tillegg så vi et stort potensiale for å vise fram merkevaren "Soloppgangen" i prosessen, og dette ga kampanjen en personlig og ekte preg.  

2

SteG 2 -  FILMING TIL KAMPANJEN

Filming med butikkens ekte kunder ga en fin atmosfære i filmene. Vi fikk med mange gode statister som bidro på en fin måte! 

4

SteG 3 -  ANNONSERING I DIGITALE KANALER

Med målrettede annonser engasjerte vi rundt regnet 16.000 personer. Vi fulgte nøye med kampanjene underveis for å se hvordan de ulike aktivitetene presterte. Etter kampanjen fikk Randi og Ingolf flere henvendelser fra potensielle kjøpere. I tillegg la kundene merke til kampanjen, og responsen var positiv!

Vil du høre mer om hvordan vi jobber med kampanjer i digitale kampanjer, eller bruke oss i din kampanje?

About the Author

Leave a Reply 0 comments

Leave a Reply: