Kunnskap og kompetanse
Med en blogg tilknyttet nettsiden din har du anledning til å vise din kunnskap og kompetanse, som igjen bygger tillit og troverdighet hos følgerne dine. Du posisjonerer deg rett og slett som en ekspert innenfor ditt felt. Og hvem foretrekker vel ikke å lytte til ekspertene? Du kan for eksempel publisere innhold tilknyttet produktlanseringer, beskrivelser av produkter/tjenester eller de ulike bruksområdene, unike kundehistorier eller mer interne nyheter og begivenheter. Alternativene er mange.
Gode kunderelasjoner
Selv om bloggpostene dine primært produseres for nettsiden din, betyr det ikke at det er den eneste plassen folk kan oppdage dem. Ved å publisere disse som nyhetssaker på Facebook, Instagram og LinkedIn, skaper du også engasjement og oppmerksomhet rundt det du ønsker å formidle. Altså kan du oppnå en svært god spredning. Samtidig beviser du at det er verdt å opprettholde en relasjon til deg. Fornøyde kunder leder ofte til flere kunder også - ikke minst.
SEO
Det verste Google vet er å presentere utdaterte nettsider hvor det ikke eksisterer liv - det skjer ikke. Snarere blir du belønnet av søkemotoren dersom du kan tilby nytt og spennende innhold. Med en blogg har du mulighet til å bevise at du er opptatt av å levere ferskt og interessant innhold ofte, og du vil derfor bli belønnet med bedre synlighet. Potensielt kan du rangere høyere enn konkurrentene dine - dersom de ikke er like flinke på dette selv.
Så start skrivingen - jo før, jo bedre. Lykke til!