Er du en av dem som synes blogg virker meningsløst og dumt? Det kan faktisk være lurt å inkludere en blogg til nettsiden din. Vi skal nå fortelle deg hvorfor du bør gjøre nettopp det.

Kunnskap og kompetanse

Med en blogg tilknyttet nettsiden din har du anledning til å vise din kunnskap og kompetanse, som igjen bygger  tillit og troverdighet hos følgerne dine. Du posisjonerer deg rett og slett som en ekspert innenfor ditt felt. Og hvem foretrekker vel ikke å lytte til ekspertene? Du kan for eksempel publisere innhold tilknyttet produktlanseringer, beskrivelser av produkter/tjenester eller de ulike bruksområdene, unike kundehistorier eller mer interne nyheter og begivenheter. Alternativene er mange. 

Gode kunderelasjoner

Selv om bloggpostene dine primært produseres for nettsiden din, betyr det ikke at det er den eneste plassen folk kan oppdage dem. Ved å publisere disse som nyhetssaker på Facebook, Instagram og LinkedIn, skaper du også engasjement og oppmerksomhet rundt det du ønsker å formidle. Altså kan du oppnå en svært god spredning. Samtidig beviser du at det er verdt å opprettholde en relasjon til deg. Fornøyde kunder leder ofte til flere kunder også - ikke minst.

SEO

Det verste Google vet er å presentere utdaterte nettsider hvor det ikke eksisterer liv - det skjer ikke. Snarere blir du belønnet av søkemotoren dersom du kan tilby nytt og spennende innhold. Med en blogg har du mulighet til å bevise at du er opptatt av å levere ferskt og interessant innhold ofte, og du vil derfor bli belønnet med bedre synlighet. Potensielt kan du rangere høyere enn konkurrentene dine - dersom de ikke er like flinke på dette selv.

Så start skrivingen - jo før, jo bedre.

Trenger du ytterligere bistand til arbeid med SEO? Kontakt oss her

Andre innlegg

Slik arbeider Marketmap med nettsider

Slik arbeider Marketmap med nettsider

Forstå hvordan kundene dine tenker

Forstå hvordan kundene dine tenker

Marketmap utvider med avdeling i Bergen

Marketmap utvider med avdeling i Bergen

Hver dag setter vi virksomheter på kartet

Har du spørsmål eller trenger hjelp med digital markedsføring?