Tenk deg en virksomhet som eksisterer på papiret, men som egentlig ikke eksisterer i virkeligheten. En virksomhet som potensielt kunne løst behovene for så mange, men som ikke gjør det. Fordi kundene rett og slett ikke finner merkevaren.

Les mer
Hele vitsen med markedsføring

Sommer betyr ferie, og nå er den rett rundt hjørnet. Da er det lett å tenke at man verken har tid eller behov for å prioritere ulike markedsaktiviteter. Men selv om ferie skal avvikles er det fortsatt mulig å engasjere publikummet ditt.

Les mer
Hvordan drive markedsføring i sommerferien

Hei! Mitt navn er Eivind, og jeg stikker hodet innom bloggen for å fortelle om mitt opphold hos Marketmap i forbindelse med PRYO – uke 2021.

Les mer
PRYO – uke med Eivind Dalløkken

De fleste av oss opplever at produkter vi har sjekket opp og studert, “plutselig” dukker opp flere ganger i etterkant. Dette er ikke så rent tilfeldig. Det er nemlig dette som er remarketing; målrettede annonser for å hente inn igjen de menneskene som ombestemte seg ett eller annet sted i kundereisen.

Les mer
Remarketing: hva er det?

Markedsføring handler i stor grad om å rette budskap og kommunikasjon mot riktig målgruppe. Men det stopper ikke der. Ut fra målgruppen kan det også være lurt å opprette såkalte personas. Da vil du få et fiktivt, men realistisk portrett av målgruppen, og det blir lettere å forholde seg til de du ønsker å kommunisere

Les mer
Personas: litt mer enn bare en målgruppe

Vi kjenner Instagram som et sosialt medium hvor vi sveiper gjennom innlegg for å finne inspirasjon og informasjon, samtidig som vi kan kommunisere med mennesker over hele verden. Det har medført at Instagram ser muligheten til å tilby en ny og enkel løsning for online shopping. La oss fortelle deg hva dette innebærer.

Les mer
Slik handler du med Instagram Shopping

Marketmaps generalforsamling besluttet forrige mandag å øke egenkapitalen med 80 000, med på eiersiden blir også digital markedsfører Marte Thoresen. Nå er vi godt rigget for videre vekst!

Les mer
Marketmap øker egenkapitalen og tar med Marte Thoresen på eiersiden

Google Analytics er en plattform som samler inn og lagrer data om brukere på nettsiden din. Dette bidrar til at du kan måle og analysere informasjonen, og på sikt løfte din bedrift ett nivå høyere.

Les mer
Google Analytics – hva er det?

Markedsføring gjennom internett er for mange komplisert. De fleste bedrifter drømmer om suksess digitalt – med sosiale medier og en innbydende nettside som gir resultater. Slik suksess kommer sjeldent alene, men dersom man jobber strategisk over lengre tid vil det øke sannsynligheten for at du presterer på et høyere nivå.

Les mer
Hva kjennetegner en digital strategi?

Er du en av dem som synes blogg virker meningsløst og dumt? Det kan faktisk være lurt å inkludere en blogg til nettsiden din. Vi skal nå fortelle deg hvorfor du bør gjøre nettopp det.

Les mer
Unødvendig med blogg? Definitivt ikke.