Det finnes flere typer planer og strategier. En kampanjeplan henger tett sammen med en bedrifts markedsplan, og fokuseres ofte mot bestemte begivenheter, sesonger, høytider, ferier eller lanseringer – for å nevne noe. Ordet kampanje betyr felttog, men kan virke litt forvirrende for mange. I markedsføring handler det kort og godt om å øke satsningen mot konkrete aktiviteter i en avgrenset og kortere periode.

Les mer
Kampanjeplan – hva er det og hvorfor trenger du det?

Å skrive gode annonsetekster er viktigere enn du kanskje tror. Faktisk er det helt avgjørende for å vekke publikums oppmerksomhet og nysgjerrighet. Ikke minst for å skape en vilje til å utføre en bestemt handling. Her kommer det vi anser som det viktigste å ha i bakhodet når du skriver annonsetekster.

Les mer
Husk dette når du skriver annonsetekster

For en gründer følger risiko, en million gjøremål og utnyttelse av tid og ressurser som ikke ligner noe annet. Er du én av dem som sitter på en genial idé, men ikke aner hvordan det skal deles med resten av omverdenen? Vi skal nå gi deg svaret på hvordan du bør starte med digital markedsføring

Les mer
Digital markedsføring for startups

Om du eier et enkeltmannsforetak eller har startet et nytt aksjeselskap, så kan det hende du har fått en oppringing av noen som hevder de jobber i eller for Google og vil selge deg en oppføring i Google Min Bedrift. I noen tilfeller sier de kun at de skal få deg på første siden av

Les mer
Har du blitt lurt? Når svindlere tar betalt for oppføring i Google Min Bedrift

I 2011 gikk de tre store søkemotorgigantene Google, Bing og Yahoo sammen for å skape et felles vokabular for strukturert data på nettsider. Initiativet ble til Schema.org som er et samarbeidsprosjekt for å lage, vedlikeholde og promotere strukturert data på nett.

Les mer
Hva er Schema og strukturert data?

iOS 14 sies å være den kraftigste oppdatering fra Apple til nå. Denne gangen har fokuset på personvern blitt særlig prioritert. Nå vil brukerne i stor grad kunne kontrollere og påvirke hvordan annonsører og selskaper benytter data til analyser og resultater.

Les mer
Har du oppdatert til iOS 14? Dette bør du vite

Vi får ofte spørsmål rundt vårt arbeid innen webdesign og oppsett av nettsider. Derfor vil vi gjerne gi deg et innblikk i prosessen slik den vanligvis foregår sammen med kunde for å oppnå en tilfredsstillende nettside.

Les mer
Slik arbeider Marketmap med nettsider

For at folk skal kjøpe ditt produkt eller tjeneste, er det en fordel om du også forstår dem og hva som ligger til grunn for deres beslutninger. I boken «Influence: The Psycology of Persuasion» fra 1984, presenterer Robert Cialdini 6 prinsipper for påvirkning. Disse står like sentralt i dag.

Les mer
Forstå hvordan kundene dine tenker

Det stemmer! Marketmap vil fra august ha avdelingskontor i Vestre Skostredet – midt i Bergen sentrum. Digital markedsfører Marte Thoresen vil lede vår fremskutte enhet i byen mellom de syv fjell. Vi har stor tro på at dette både vil styrke og skape flere muligheter for Marketmap.

Les mer
Marketmap utvider med avdeling i Bergen

Et godt budskap kan formidles på så mange forskjellige måter. Vi er opptatt av at det skal være unikt, autentisk og meningsfylt, og gir deg 3 enkle steg du kan følge.

Les mer
Hvordan utforme et godt budskap?