I 2011 gikk de tre store søkemotorgigantene Google, Bing og Yahoo sammen for å skape et felles vokabular for strukturert data på nettsider. Initiativet ble til Schema.org som er et samarbeidsprosjekt for å lage, vedlikeholde og promotere strukturert data på nett.

Les mer
Hva er Schema og strukturert data?

iOS 14 sies å være den kraftigste oppdatering fra Apple til nå. Denne gangen har fokuset på personvern blitt særlig prioritert. Nå vil brukerne i stor grad kunne kontrollere og påvirke hvordan annonsører og selskaper benytter data til analyser og resultater.

Les mer
Har du oppdatert til iOS 14? Dette bør du vite

Vi får ofte spørsmål rundt vårt arbeid innen webdesign og oppsett av nettsider. Derfor vil vi gjerne gi deg et innblikk i prosessen slik den vanligvis foregår sammen med kunde for å oppnå en tilfredsstillende nettside.

Les mer
Slik arbeider Marketmap med nettsider

For at folk skal kjøpe ditt produkt eller tjeneste, er det en fordel om du også forstår dem og hva som ligger til grunn for deres beslutninger. I boken «Influence: The Psycology of Persuasion» fra 1984, presenterer Robert Cialdini 6 prinsipper for påvirkning. Disse står like sentralt i dag.

Les mer
Forstå hvordan kundene dine tenker

Det stemmer! Marketmap vil fra august ha avdelingskontor i Vestre Skostredet – midt i Bergen sentrum. Digital markedsfører Marte Thoresen vil lede vår fremskutte enhet i byen mellom de syv fjell. Vi har stor tro på at dette både vil styrke og skape flere muligheter for Marketmap.

Les mer
Marketmap utvider med avdeling i Bergen

Et godt budskap kan formidles på så mange forskjellige måter. Vi er opptatt av at det skal være unikt, autentisk og meningsfylt, og gir deg 3 enkle steg du kan følge.

Les mer
Hvordan utforme et godt budskap?

Tenk deg en virksomhet som eksisterer på papiret, men som egentlig ikke eksisterer i virkeligheten. En virksomhet som potensielt kunne løst behovene for så mange, men som ikke gjør det. Fordi kundene rett og slett ikke finner merkevaren.

Les mer
Hele vitsen med markedsføring

Sommer betyr ferie, og nå er den rett rundt hjørnet. Da er det lett å tenke at man verken har tid eller behov for å prioritere ulike markedsaktiviteter. Men selv om ferie skal avvikles er det fortsatt mulig å engasjere publikummet ditt.

Les mer
Hvordan drive markedsføring i sommerferien

Hei! Mitt navn er Eivind, og jeg stikker hodet innom bloggen for å fortelle om mitt opphold hos Marketmap i forbindelse med PRYO – uke 2021.

Les mer
PRYO – uke med Eivind Dalløkken

De fleste av oss opplever at produkter vi har sjekket opp og studert, «plutselig» dukker opp flere ganger i etterkant. Dette er ikke så rent tilfeldig. Det er nemlig dette som er remarketing; målrettede annonser for å hente inn igjen de menneskene som ombestemte seg ett eller annet sted i kundereisen.

Les mer
Remarketing: hva er det?