Marketmaps generalforsamling besluttet forrige mandag å øke egenkapitalen med 80 000, med på eiersiden blir også digital markedsfører Marte Thoresen. Nå er vi godt rigget for videre vekst!

Owen Wilson ansatt Marketmap

Nå har vi vokst jevnt og trutt et par år, men vi ser at oppdragsmengden har økt betraktelig nå utover våren. For å være sikker på at den betydelige økningen i kontantstrøm ikke skal gi oss likviditetsproblemer har generalforsamlingen besluttet å øke egenkapitalen gjennom en rettet emisjon. Da var det naturlig å ta med seg Marte Thoresen som har jobbet for oss siden i fjor sommer på eiersiden. Generalforsamlingen godkjente også fjorårets regnskap som viste en omsetning på 1,8 millioner og et lite plussresultat etter skatt.

I sammenligning med hvordan vi har opplevd februar og mars 2021 så har de to foregående årene vært svært rolig. Vi har nå klart å befeste oss som en svært sterk leverandør av digital markedsføring, webutvikling og innholdsprodusent på regional basis. Vi ser også at en del store, nasjonale bedrifter har fått øynene opp for at man ikke trenger å velge byråer i Oslo. Dette har medført at Marketmap de siste månedene har landet kontrakter med større, nasjonale selskaper. For å klare og vokse videre er vi helt avhengig av å hevde oss utover regionens grenser. Dette ser vi nå ut til å lykkes med, det er gøy!

Marte Thoresen Marketmap

Det er også gjort en betydelig oppgradering av hvordan Marketmap AS fremstår utad, både på nett og sosiale medier. Marte har gjort en fenomenal jobb med å utvikle våre kanaler og profil i samarbeid med Owen slik at vi selv fremstår like proff og polert som de produktene vi leverer til kunde.

Budsjettet for 2021 ligger på drøyt 3 millioner, og det ser akkurat nå ut som et realistisk mål. I dette budsjettet ligger også lønnskostnader på en nyansettelse sommeren 2021. Akkurat hva slags kompetanse og person vi er ute der er fortsatt usikkert, og vil være noe styret og daglig leder konkretiserer frem mot sommeren.

Målet til både styret, eiere og daglig leder om å skape lokale arbeidsplasser ligger fortsatt i bunn, men vi ser at i 2021 så trenger man ikke nødvendigvis ha kontorplass på samme sted. For å være konkurransedyktig i andre markeder vil det være en betydelig styrke å ha arbeidsstokken noe spredt. Marketmaps mål er fortsatt å være den sterkeste leverandøren av webtjenester, markedsføring og innholdsproduksjon i regionen, men veksten vår må komme fra resten av landet.

Andre innlegg

Hvordan utforme et godt budskap?

Hvordan utforme et godt budskap?

Hele vitsen med markedsføring

Hele vitsen med markedsføring

Hvordan drive markedsføring i sommerferien

Hvordan drive markedsføring i sommerferien

Hver dag setter vi virksomheter på kartet

Har du spørsmål eller trenger hjelp med digital markedsføring?