november 10

Markedsføring for Os Trekultur

Om Os Trekultur

Os Trekultur produserer tradisjonsrike treprodukter, noe som gjenspeiles i bedriftens navn “Trekultur”. Produktspekteret er vidt, og spenner fra utvendige omramminger for dører og vinduer til listverk, golv og vakre himmelsenger. 

Oppdraget

Os Trekultur kom til oss med et ønske om en helhetlig video som kunne vise deres unike gulv og kjøkkeninnredninger - fra råvare til ferdig produkt. For Os Trekultur var det viktig å skape en bevisstgjøring rundt produktenes særdeles høye kvalitet basert på nøysomhet, snekkerglede, skreddersydde løsninger og kjærlighet til naturen. 

Løsning og ferdig resultat

Vi løste oppdraget ved å lage to separate videoer - en for gulv og en for kjøkkeninnredninger, både med og uten "voiceover". Det viktigste fokuset for oss ble å kommunisere selve verdien man sitter igjen med som kunde etter endt kjøp hos Os Trekultur. Dette forstår man bedre dersom man får et innblikk i hva som skjuler seg bak produktene - alt fra hvor mye planlegging, arbeid og ressurser som kreves, og ikke minst hvor mye oppmerksomhet som legges ned i hver minste lille detalj for å skape fornøyde kunder.

Gulv

Vi valgte å følge sjefen selv, Helge Kokvoll, ut i skogen for å kappe det største treet vi kunne finne. Deretter følger vi den  videre utformingen av Os - gulvet inne i produksjonslokaet, hvor vi har muligheten til å vise hvor kvaliteten kommer fra og hva som er fordelene med å velge dette produktet fremfor noe annet. Sist, men ikke minst, var det viktig for oss å vise produktet i ferdig form hos en fornøyd kunde.

Kjøkkeninnredning

Her var det viktig for oss å kommunisere Os Trekultur som et tydelig og positivt skille fra andre standardiserte kjøkkeninnredninger. I den forbindelse ble det naturlig å vise den unike kvaliteten - også her, og muligheten til å få et kjøkken spesielt tilpasset til kundens hjem. 

Søkemotoroptimalisering

I tillegg til videoer ble det også gjort en jobb med søkemotoroptimalisering. Os Trekultur lager flotte skreddersydde kjøkken og det var nettop det vi valgte å fokusere på denne gang.

Kjøkkeninspirasjon

Vi gjorde en solid jobb med søkeordsanalyse i forkant for å finne de rette frasene å fokusere på. Søkeordet "kjøkkeninspirasjon" er søkt på ca. 3500 ganger i måneden. Det var dette bi endte opp med å fokusere på.

Etter litt hjelp fra Gunn på Os Trekultur som skrev teksten basert på analysen vi gjorde først, bygget vi opp landingssiden, med solid og hjelpfull tekst og bilder tatt av kjøkken de hadde laget for kunder. 

Resultat

Søkemotoroptimalisering for Os Trekultur
  • 3. plass i Google på søkeordet "kjøkkeninspirasjon"
  • 16% av besøkende oppdager Os Trekultur gjennom landingssiden
  • ca. 400 flere besøkende i måneden

Se landingssiden her: Kjøkkeninspirasjon

Andre innlegg

Hva er inbound marketing?

Hvorfor bry deg om SEO?

Fortell din historie

Vi tar for øyeblikket imot nye henvendelser!

Trenger din bedrift hjelp med markedsføring eller lurer du på hva det vil koste for noe?

__CONFIG_colors_palette__{"active_palette":0,"config":{"colors":{"62516":{"name":"Main Accent","parent":-1}},"gradients":[]},"palettes":[{"name":"Default Palette","value":{"colors":{"62516":{"val":"var(--tcb-skin-color-0)"}},"gradients":[]}}]}__CONFIG_colors_palette__
Send en forespørsel