Merkevarebygging for Høghaugen
Øvre

Om Høghaugen Øvre

Høghaugen Øvre er et nytt og spennende hyttefelt i Norges snøsikre skieldorado - Hafjell, og styres av Rindalshytter Eiendom. Her selges hyttetomter i et rolig og skjermet område rett i nærheten av Hafjell Alpinsenter og andre kjente turistattraksjoner.


Oppdrag

Rindalshytter Eiendom kontaktet oss i mars 2021 med behov for aktiv merkevarebygging og markedsføring av sin hittil ukjente merkevare. Målet var å selge 6 tomter innen 30.april. På det tidspunktet kunne de verken skilte med egen nettside eller profiler i sosiale medier. Tidshorisonten for å nå ønsket mål var i tillegg kort. 

Løsning og ferdig resultat

På bakgrunn av flere produktive møter med Rindalshytter Eiendom, endte vi opp med en kombinasjon av det vi anså som nødvendige tiltak for å gi Høghaugen Øvre en boost i synlighet. Vi anbefalte en solid digital strategi i bunn, etterfulgt av profesjonell innholdsproduksjon og webutvikling. Det ville også være vesentlig å målrette kommunikasjonen så presist som mulig ut mot aktuelle målgrupper.

Digital strategi

Vi utformet først en digital strategi med et tidsperspektiv på 1 år for å sette tydelige rammer for Høghaugen Øvres digitale tilstedeværelse. Strategien ble laget på bakgrunn av grundige møter med Rindalshytter Eiendom, hvor vi sammen vurderte og ble enige om tiltak og prioriteringer. Denne ville være førende for alt videre arbeid tilknyttet markedsføring i de digitale kanalene, og styrker merkevaren i et lengre perspektiv.

Innholdsproduksjon

I tilknytning til den digitale strategien var det også hensiktsmessig å produsere innhold i form av foto og video. Poenget med dette innholdet var å trekke frem det beste ved hyttefeltet og området rundt. Opplevelser, mennesker, privatliv og natur var helt sentrale stikkord her. Produksjonen av innhold medfører også at Høghaugen Øvre selv får tilgang til en helt egen innholdsbank som er enkel å benytte til fremtidig markedsføring.

Webdesign

Med en digital strategi i bunn og massevis av innhold i banken kunne vi endelig starte arbeidet med å skape en digital hjemmebane for Høghaugen Øvre. Nettsiden skulle inneholde all nødvendig informasjon, samt være attraktiv og bidra til inspirasjon. Vi implementerte merkevarens identitet i alle kriker og kroker av nettsiden, og strebet etter å holde et rent og oversiktlig design som tydelig kommuniserer nærhet til naturen. Utover dette ble også nettsiden teknisk optimalisert for søkemotorer som Google for å sikre best mulig synlighet.

Leadsgenerering

Et annet viktig mål med nettsiden var at den skulle generere leads til salgsteamet som fulgte opp disse videre. Trafikken kom hovedsakelig annonsering og sosiale medier - som igjen ble til kvalifiserte leads. 

Gjennomsnittlig konverteringsfrekvens var 9,7% av alle besøkende.

Annonsering

For å treffe målgruppen med størst mulig sikkerhet ble det satt opp annonser i Google, Facebook og Instagram. Med de første annonsene var målet å skape synlighet og bevissthet rundt merkevaren. Deretter rettet vi annonser mot allerede interesserte. Dette arbeidet - i kombinasjon med de andre tiltakene, resulterte i 5 solgte tomter på kort tid.

Sosiale medier

Vi opprettet også profiler i sosiale medier på vegne av Høghaugen Øvre, og i tillegg til annonserigen kontrollerte vi også all organisk aktivitet i Facebook og Instagram. Dette arbeidet pågår fortsatt jevnlig.

Resultat i tall

I perioden 24. mars - 17. mai 2021

3.429

Nettsidebesøk

9,7%

Konverteringsfrekvens

15.719

Videoavspillinger

5

Solgte tomter

Bli synlig i dag!

Har du spørsmål eller trenger hjelp med digital markedsføring?

Nyhetsbrev

Ønsker du å holde deg oppdatert på digital markedsføring? Meld deg på vårt nyhetsbrev: